OnMarc en Celebrus
Een ijzersterke combinatie
OnMarc en Celebrus – Een ijzersterke combinatie
Al jaren werken OnMarc en Celebrus samen waar het gaat om collectie van bezoekersgedrag op digitale kanalen zoals websites en mobile apps. Wat maakt Celebrus nu zo bijzonder? En wat doet OnMarc om Celebrus nog beter te laten aansluiten bij haar klanten?
Eerst een beetje achtergrond: waar gaat customer data naartoe? Als we kijken naar de ontwikkelingen op het gebied van datacollectie, dan zien we een veranderend speelveld:
- Leveranciers van grote platforms richten zich meer en meer op de marketingapplicaties die het gemak voor marketeers, CRO-ers, UX experts verbeteren.
- Collectie en levering van bezoekersdata wordt een apart vak. Daarbij spelen zaken als privacy (AVG/GDPR, ITP) een belangrijke rol. Het bouwen van goede profielen over sessies heen wordt een apart aandachtspunt.
- Voor collectie-oplossingen moet steeds meer worden gekeken naar de total cost of ownership. Dit omdat arbeidsintensieve tagging-oplossingen veel onderhoud vragen. Een tag-free oplossing zoals die van Celebrus biedt je de mogelijkheid om achteraf te kijken wat je nodig hebt. Jij beslist wanneer je welke data wilt gebruiken, maar je hebt de zekerheid dat die er is.
- Veel mensen zeggen nog steeds: “waarom hebben we data in real-time nodig?”. Maar voor personalisatie worden er steeds hogere eisen gesteld aan de timing van de data. En of je nu personaliseert binnen de web- en appkanalen of ook op callcenters en in de e-mail, een volledig beeld van de bezoeker, en vooral diens intentie, is vereist.
Al met al haast paradoxaal. Het belang van data op je eigen kanalen wordt steeds belangrijker, maar de focus op privacy en relevantie maakt ook dat je daar goed over na moet denken. Vanaf de collectie moet dat dus al op een efficiënte en verantwoorde manier.
Celebrus: een unieke methode van collectie
Celebrus biedt als enige de mogelijkheid om integraal een bezoekerssessie op te nemen:
-
-
- Volledig: alle interactie wordt gemeten op het fijnste niveau (tot muisbewegingen en individuele toetsaanslagen toe). Natuurlijk wel binnen de regels van de privacywetgeving en regels die bedrijven zelf hanteren.
- Zonder tagging: alle data wordt opgenomen. Je hoeft je niet af te vragen of je iets moet meten of niet. Je maakt eigenlijk een digitale video van de bezoekerssessie.
- Moet ik dan duizenden individuele sessies bekijken? Nee, Celebrus biedt een eenvoudige configuratie interface om alle verzamelde gegevens in de context van jouw business te brengen. Die komt inclusief standaardmodules voor campagnes, basketactiviteit en transactiefunnels.
- Celebrus werkt volledig 1st party. Alle data is van jouw bedrijf. Niemand anders kan iets met de data doen. Daarnaast werkt Celebrus uitstekend samen met browsers die privacy hoog in het vaandel hebben staan en gebruik maken van Intelligent Tracking Prevention (ITP).
- Profielen over meerdere devices en browsers opbouwen: geen probleem! Met de Celebrus Profile Builder hou je alle sessies van een bezoeker in context en met de Celebrus Identity Graph beheer je de identiteiten van je bezoekers zoals e-mailadressen en klantnummers. Een goede basis om te personaliseren.
- Celebrus werkt écht realtime. In milliseconden worden sessiegegevens verwerkt en de uitkomsten kunnen direct worden gebruikt om de bezoeker een zo persoonlijk mogelijke ervaring te geven of reporting te voeden.
- Celebrus biedt de mogelijkheiden om data direct op te nemen in Customer Data Platforms en personalisatie-tools van derde partijen. Wil je een datalake vullen? Dat kan ook met de uitgebreide verzameling connectoren.
Kortom: Celebrus biedt een unieke manier om veilig, integraal en zonder moeilijke tagging, data te collecteren van je website bezoek en gebruikers van je mobile apps.
-
OnMarc: het data platform rond Celebrus
Waar Celebrus vooral de collectiefunctionaliteit biedt, komt OnMarc met een naadloze implementatie. Gebruikmakend van een optimaal cloudplatform levert OnMarc de Celebrus oplossing snel, veilig en betrouwbaar. 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. De jarenlange ervaring met het collecteren van terabytes aan data en miljarden events biedt een hoge garantie voor een vlekkeloze implementatie. Daarnaast biedt OnMarc de mogelijkheid om de data nog te verrijken met extra data zoals van search engines, emailproviders en sociale netwerken.
Maar OnMarc biedt meer
De Celebrus data is voor iedere data analist een droom. We bieden een ongekend grote, gedetailleerde bron waar bijna onuitputtelijk kan worden gezocht naar nieuwe patronen. Maar omdat niet iedereen altijd daarvoor de capaciteit heeft, bouwde OnMarc een aantal oplossingen die de mogelijkheden van Celebrus tot zijn recht laten komen:
- MarcSense Retain voorspelt exit-gedrag van bezoekers op basis van muisgedrag. Al voor de bezoeker besluit om de funnel te verlaten zien wij dat, dankzij slimme modellen op de Celebrusdata. Zo stellen we jou in staat om tijdig te reageren om de bezoeker te behouden. Gevolg: hogere conversie en hogere klanttevredenheid.
- Met OnMarc Clustering brengen we je audience in kaart op basis van jouw KPIs. Gevolg: je creëert je segmenten niet op basis van alleen sociodemografische informatie. We koppelen het online gedrag en de intenties er aan om, zonder bias vooraf, te komen tot geheel nieuwe segmenten. Zo kun je ook in de online wereld beter je bezoekers bedienen.
- Niet alle vragen zijn out-of-the-box te beantwoorden. Met consultancy op het gebied van data-analyse, data science en BI zorgen wij ervoor dat verzamelde data ook optimaal wordt uitgenut.
Een keertje sparren? Wij denken graag eens vrijblijvend met je mee over jouw specifieke situatie. Neem vooral contact met ons op!