+31 (0)30 636 39 70 | info@onmarc.nl

ODP voor Chief Marketing Officer

Datadriven concurreren.

Personalisatie – waarom en hoe?

Personalisatie is een welbekend begrip in de marketingwereld.

Maar waarom personaliseren? En hoe pas je dit toe als marketeer? Één van de krachten van personalisatie is: het heeft een positief effect op de consument. Het blijkt dat bij 86 procent van de ondervraagde consumenten personalisatie impact heeft op hun aankoop. En een kwart geeft aan dat personalisatie op de uiteindelijke aankoop een aanzienlijke invloed heeft. Maar dat is nog niet alles…

 

Personaliseren om exits te voorkomen

 

Wist je dat...

  • Bijna drie kwart (74%) van online consumenten aangeeft gefrustreerd te raken wanneer een website content toont die niet bij hun interesses past (Bron: Janrain & Harris Interactive
  • Gepersonaliseerde calls-to-action een betere CTR hebben, met een verschil van 42% ten opzichte van de generieke calls-to-actions (Bron: Hubspot) 

Personalisatie heeft dus een positieve invloed op je verkoop! Personaliseer jij al real-time?

Wanneer je nog niet bezig bent met personaliseren is het verstandig om te starten met een in-channel personalisatie.

Wat heb je nodig om te kunnen personaliseren?

Voor een vliegende start heb je de volgende basis ingrediënten nodig:

  • Data (online & backoffice data, digital channel data, contextuele data zoals tijd wanneer winter/zomer) 
  • Gedragspatronen (interesses, hoe lang of hoe vaak iemand op de site komt) 
  • Beslissingssysteem (rule based of intelligent) 
  • Sturingssysteem voor het kanaal 
  • Content