+31 (0)30 636 39 70 | info@onmarc.nl

resources

 

OnMarc

OnMarc’s Datadriven Scope

Iedereen werkt datadriven

Maar wij wilden meer! Meer weten over demate van datadriven werken bij (e-commerce) bedrijven.
Om tot inzichten te komen is OnMarc met professionals van verschillende bedrijven in gesprek gegaan die zich op strategisch vlak bezighouden met online marketing en/of klantbediening.

Lees meer

Segmentatie versus Clustering

Wat is clustering en waar past het in het marketinglandschap?

De klassieke manier van segmentatie is om segmenten te maken op basis van marktonderzoek. Klanten wordt gevraagd naar demografische, geografische, sociaaleconomische, psychografische en gedragsmatige kenmerken. Maar een vraag die niet gesteld wordt, zal immers ook niet worden beantwoord. Maar wat als er bij het maken van de segmenten al naar alle data gekeken kan worden in combinatie met machine learning?

Lees meer

Segmentatie versus clustering: de verdieping

De verdieping

Eerder zijn er al twee artikelen verschenen over Clustering. Het artikel van Persona naar cluster waarin wordt ingegaan op de praktische toepassing van clustering en het artikel Segmentatie versus Clustering; deel 1 over de verschillen tussen segmentatie én clustering.

Heb je naar aanleiding hiervan behoefte aan meer diepgang? In dit artikel duiken we dieper in de materie en worden verschillende clusteralgoritmes en clusterevaluatie toegelicht.

Lees meer

Een gesprek met een nieuwe klant

WWL

In november 2020 heeft OnMarc een nieuwe klant mogen verwelkomen: World Wide Lighting. WWL is het bedrijf achter verschillende (inter)nationale B2B- en B2C webshops in verlichting, zoals Lampdirect.nl en Discountlight.nl, gevestigd in Helmond. Reden genoeg voor een interview met Jimmy van den Eerenbeemt. Hij is sinds juli 2020 werkzaam bij World Wide Lighting als Data Scientist én een voormalig OnMarc collega. Hij neemt ons mee in hun weg naar een 360-graden klantbeeld, waarbij datagedreven besluiten en personalisatie voorop staan.

Lees meer

Wil je op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen?
Schrijf je in en ontvang ons magazine 4x per jaar in je mailbox!

INSCHRIJVEN