Clustering – Fact based segmentatie
Ervaar de kracht van fact based segmentatie
Ontdek de kracht van clustering. Hoe herken jij je segmenten in je owned channel data? Of het nu om data gaat uit Celebrus of GA4 of een andere analytics tool: je zal een vertaalslag nodig hebben. Je definieert je doelgroep tenslotte niet vaak in device type, herkomstkanaal of andere customer analytics dimensies.
Clustering is een unsupervised machine learning algoritme dat gebruik maakt van alle beschikbare data om patronen te leren en clusters te creëren. Dit maakt het mogelijk om een goed en nauwkeurig beeld te krijgen van je doelgroep en biedt jouw de kans om je marketingstrategieën te verfijnen.
Clustering as a Service
Onze clusterdienst begint met een intakegesprek bij jou op locatie. We bespreken wat je wilt bereiken met clustering en selecteren de relevante data uit jouw Google Analytics. Vervolgens leggen we een koppeling met BigQuery en verzamelen we drie maanden lang data.
Na deze periode organiseren we een interactieve workshop op locatie, waarbij deelnemers actief meedenken en clusters vormgeven. We stellen een actielijst op en maken een rapportage als definitieve afsluiting van het project.
Verbeter de nauwkeurigheid van je klant segmentatie en verhoog de effectiviteit van je marketingcampagnes met Clustering as a Service. En ervaar zelf de kracht van fact based segmentatie.
Klaar om aan de slag te gaan?
Koffie drinken over clustering Download gratis de brochureSegmentatie versus Clustering
Conventionele manieren van segmentatie, zoals enquêtes en steekproeven, zijn vaak afhankelijk van goed gestelde vragen en beperkte data. Clustering is een unsupervised machine learning algoritme dat gebruik maakt van alle beschikbare data om patronen te leren en clusters te creëren. Clustering is fact-based, terwijl segmentatie vrijwel altijd met enige vorm van bias wordt uitgevoerd.
Unsupervised Machine Learning
De meeste bedrijven en organisaties verzamelen tegenwoordig ontzettend veel data. Deze verzameling van profielen waar nog geen segment of cluster voor is bepaald, is perfecte input voor een unsupervised machine learning algoritme. In het geval van een clusteringalgoritme betekent dit dat er op basis van de aanwezige data patronen worden geleerd die resulteren in een aantal clusters.
Van Persona naar Cluster
De stap naar echt datagedreven werken. Binnen marketing wordt er steeds meer belang gehecht aan datagedreven werken. Maar gebeurt dit ook echt? We roepen graag dit te doen, maar de data wordt er in de praktijk vaak pas laat in de campagne bijgehaald. Met ons clusteringmodel wordt marktsegmentatie vanaf stap 1 al datagedreven. Bekijk hoe wij TaskHero hierbij hebben geholpen.
“Met het OnMarc clusteringmodel wordt marktsegmentatie vanaf stap 1 al datagedreven.“
Clustering as a Service
Programma
Bewezen Methode
Nieuw inzicht en acties
Hoe realistisch is het om menselijk gedrag te voorspellen en te verwerken?
Ontdek hoe clustering jouw marketingstrategie kan verdiepen in de clustering case bij Dewey, waarin we onze dienst hebben laten testen door Kevin van Kalkeren van AI-boekenplatform Dewey. Lees over de lesson learned en ervaringen van beide kanten van het proces, en hoe het toetsen van innovatie in de praktijk de echte waarde onthult.
Verbeter de nauwkeurigheid van je klant segmentatie en verhoog de effectiviteit van je marketingcampagnes met Clustering – fact based segmentatie. En ervaar zelf de kracht van fact based segmentatie.
Klaar om aan de slag te gaan?
Over Ons
OnMarc is specialist in oplossingen die marketeers, personalisatie-specialisten, data-analisten en -scientists bij klanten ondersteunen door gegevens over bezoekers op digitale kanalen te verzamelen, te integreren en te gebruiken in de vorm van slimme producten. Onze klanten kunnen daarmee de digitale klantreis van hun (online) bezoekers verbeteren met inachtneming van het zo gewenste respect voor privacy. Met als gevolg tastbare, verbeterde business-resultaten. Lees meer.