OnMarc Data Platform
De oplossing voor klantinteractie en customer experience
Na de introductie van het Customer Data Platform (CDP) jaren geleden waren de verwachtingen hooggespannen. De belofte van het CDP is immers één omgeving te leveren waarin alle gegevens van een klant of bezoeker, en diens profiel, geïntegreerd en eenduidig zijn vastgelegd en kunnen worden gebruikt voor twee toepassingen. Aan de ene kant voor analyse van de data en herkenning van nieuwe patronen en aan de andere kant voor het zo persoonlijk mogelijk maken van de interactie met de individuele klant of (online) bezoeker. Een optimale business-oplossing waarmee je verkoop en marketing direct helpt en de customer experience kunt verhogen.
OnMarc Data Platform
Met onze klanten heeft OnMarc een optimaal model ontwikkeld om de data van digitale kanalen te integreren in de eigen omgeving van de klant. Het OnMarc Data Platform (ODP) structureert data van digitale kanalen, integreert deze en levert die in een real-time datastroom aan. Zo houd je data in eigen hand, breng je de vertrouwelijkheid niet in gevaar en kun je zelf je organisatie alle beloften doen van een echt, eigen CDP. Zelf behoud je altijd de controle over het gebruik van de data.
Of het nu gaat om de wensen van data scientists die steeds dieper data in willen duiken of de marketeers die steeds persoonlijker de individuele bezoeker willen benaderen. Met je interne CDP kun je dit probleemloos regelen. OnMarc levert een naadloze integratie van data van de digitale kanalen.
Voordelen van de OnMarc aanpak:
- Jij en je organisatie houden 100% controle op de data
- Alle data wordt in real-time geleverd vanuit welke bron dan ook
- Je beschikt over de meest fijnmazige data over consumentengedrag op digitale kanalen
- De data wordt gestructureerd en application-ready aangeleverd
- Het aantal bronnen is uitbreidbaar
- De data is direct inzetbaar voor koppeling met personalisatie-systemen
- De vertrouwelijkheid tussen je klant en jouw organisatie is gewaarborgd
Uitdagingen in een digitale wereld
Veelal komt de data vanuit twee omgevingen. Historisch komt er data vanuit de interne systemen zoals ERP, CRM, Loyalty, etc. Deze data is vaak zeer gestructureerd en wordt door de ICT-organisatie beschikbaar gesteld in de vorm van een Datawarehouse. Data die geverifieerd is en onder controle van de interne organisatie.
Daarnaast is er veel data over digitale kanalen: primair web- en app-gedrag maar ook van andere marketingkanalen zoals e-mail, display, affiliate, search en social-marketingactiviteiten. Data die niet alleen gaat over klanten, maar ook over willekeurig welke bezoeker. Data die in de kern minder gestructureerd is, maar bovenal vaak niet voorhanden is in de eigen organisatie, maar ergens in de cloud en in handen van (big-tech) leveranciers. Daarnaast zijn er aanbieders van CDP-oplossingen in de digitale omgeving, maar die bieden dan weer een eenzijdig (digital-only) klantbeeld. Eigenlijk vragen al deze leveranciers om data uit de interne systemen te uploaden naar hun omgevingen, met alle vragen over compliance (hoe controleer je data-gebruik), vertrouwelijkheid en ownership.
Integreer jouw data en neem de regie in eigen hand
Ontdek hoe jij de controle behoudt over het gebruik van jouw data!
Neem vrijblijvend contact op of bel ons op 030-636 3970. We helpen je graag!