Alles over MarcSense Retain
Verhoog je omzet, verlaag je exit
DE MARCSENSE RETAIN BELOFTE
Exitdetectie is niet nieuw, maar je bezoeker verwacht tegenwoordig wel meer dan een pop-up als hij naar het kruisje beweegt. Sterker nog: dan ben je al te laat, want ze wilden al weg! Zonde van deze gemiste kans (en wat je al aan marketingkosten hebt gemaakt om die bezoeker binnen te halen).
Wat is het resultaat als je binnen een seconde kunt ingrijpen op exitgedrag, ruim voordat de klant dit zelf doorheeft? Wat als je 40%-60% van je uitstroom zo op tijd kunt personaliseren?
Doe de berekening
Hoe werkt het?
Om op tijd te zien wanneer bij je bezoeker de twijfel toeslaat, moet je zijn of haar gedrag nauwkeurig in de gaten houden.
Benieuwd hoe we dat doen? Deze video legt je in een minuut uit hoe ons machine learning model werkt.
Zien wat het oplevert?
Bereken je extra omzetConversieoptimalisatie door muisgedrag en machine learning
Of je nu in retail, finance, travel of een andere e-commerce sector zit: veel van je tijd gaat waarschijnlijk zitten in het verhogen van je conversie. Waar de winkelverkoper zijn klanten nauwlettend in de gaten houdt om ze zo snel mogelijk naar de kassa te krijgen, zoekt de CRO naar de juiste knop om aan te draaien om ook zijn omzet te verhogen. De bezoekers van jouw website of app laten daarvoor veel interessante data achter. Maar hoe ga je met die data je conversies optimaliseren?
OnMarc meet niet alleen de harde cijfers, maar begrijpt ook de emotie achter het online gedrag van jouw klant. Ons model analyseert daarvoor in realtime muis- en clickgedrag voor iedere bezoeker, om te komen tot unieke voorspellingen. Op die manier kan je, net als die verkoper in een fysieke winkel, de klant nog beter inschatten en exact zien wanneer ze dreigen weg te gaan. Met MarcSense Retain kan je realtime ingrijpen en jouw klanten, op basis van emotie, bieden waar ze naar op zoek zijn.
Echte exitherkenning
MarcSense verzamelt van iedere bezoeker van de website data en analyseert deze in real-time. Op basis van dit gedrag berekent MarcSense Retain hoe groot de kans is dat de bezoeker de pagina of de funnel verlaat. Deze scores worden vervolgens gebruikt om een juiste personalisatie uit te voeren en zo de conversies te optimaliseren. Je weet zo op het vroegst mogelijke moment dat een bezoeker weg gaat, zodat jij weer in control bent over zijn klantreis. Denk daarbij aan personalisaties zoals:
- Een pop-up chatsessie
- Een banner met korting
- Een ‘call me now’ button
Alles wat je verder over Retain wilt weten
Kan ik Retain ook als bureau inzetten?
Jazeker! We bespreken graag de mogelijkheden voor jou als marketeer of CRO’er om onze software voor jouw klanten in te zetten. Een dergelijk partnership zetten we al vaker in.
Neem contact met ons op via dit formulier of stuur een mailtje naar info@onmarc.nl voor een kop koffie.
Hoeveel paginaverkeer moet ik minimaal hebben?
Dat hangt erg af van hoeveel exits je nu hebt en wat de gemiddelde bezoeker je waard is. Met de juiste bezoekers helpt namelijk een klein beetje exits voorkomen al best veel. Doorgaans rekenen we zo’n 10k pageviews per maand als ondergrens.
Benieuwd naar de mogelijkheden voor jou? Doe de berekening.
Is die berekening niet erg hoog?
Bij OnMarc zijn we graag ambitieus natuurlijk, maar we beloven geen luchtkastelen. Die berekening is gebaseerd op ervaringscijfers. Zo weten we hoeveel procent van je exits we waarschijnlijk kunnen herkennen. Daarnaast gaan we ervanuit dat je, met de juiste interventie of personalisatie, toch zo’n 15-30% van je herkende exits moet kunnen behouden.
Natuurlijk hangt dat dus erg af van hoe creatief we samen zijn in het bedenken van de juiste content daarvoor. Ook ben je natuurlijk afhankelijk van waar je Retain gebruikt: alleen goede leads zijn de moeite van behouden waard.
Waar kan ik Retain inzetten?
In principe overal waar jij exits wilt voorkomen. Maar: niet iedere exit kun je binnenhouden, dus de locatie is wel van belang. Bezoekers die in een funnel of checkout context exitgedrag vertonen, zijn de moeite wel waard omdat ze al over aankoop nadenken. Bouncers op een homepage proberen binnen te houden, kan lastig zijn. We adviseren Retain dus vooral op plekken waar je een concrete CTA in zicht hebt.
Probeer anders de berekening eens met een van je funnel- of checkout processen.
Werkt Retain ook op Mobile of Tablet?
Nog niet. Omdat ons model nu in realtime naar muis- en clickgedrag kijkt, is het niet mogelijk ook voor mobile devices al voorspellingen te doen. We werken wel hard aan een nieuwe versie waarbij dit wel mogelijk is.
Op de hoogte blijven? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Hoe kan ik met Retain personaliseren?
Hoe jij wilt! We hebben een aantal standaard pop-ups (zgn. modals) klaarliggen die we op een paar punten voor je kunnen customizen. Dat zit standaard inbegrepen bij ons product.
Maar daarnaast kunnen we ook helemaal nieuwe personalisaties voor je kunnen maken, of je kunt zelf nieuwe content aanleveren. In principe werken we met JavaScript of XHTML templates om je webpagina aan te passen. Daarmee kun je dus naast pop-ups, ook andere aanpassingen uitvoeren. Zo kun je ervoor kiezen andere banners te personaliseren, een kortingscode te highlighten of een tekst aan te passen.
Daarnaast kun je zelfs onderscheid maken tussen verschillende exitgroepen: een beetje exitkans wil je misschien subtieler personaliseren dan iemand die al bijna vertrekt. Kortom, er is van alles mogelijk.
MarcSense Retain & privacy
MarcSense Retain kan geheel in lijn met jouw privacy voorwaarden werken. We adviseren Retain sowieso alleen te instrumenteren bij een volledige opt-in. Daarnaast verwerkt Retain geen persoonsgegevens en zijn de voorspellingen ook niet meer door een persoon te herleiden. De data van Retain wordt ook anoniem verwerkt.
Moet Retain op de hele website draaien?
Dat kan zeker, maar we adviseren ons alleen daar te instrumenteren, waar je ook exits wilt gaan voorkomen. Daarnaast is het verstandig om ons alleen bij volledige opt-in en alleen op de juiste device types (Desktop) te plaatsen, om dataverkeer te beperken. Dat scheelt ook in je kosten.
Hoe kom je aan de data?
MarcSense Retain komt met eigen collectie. Je hoeft dus geen eigen software te hebben om ons model te voeden met mouseovers of clicks. Deze instrumentatie bestaat uit het toevoegen van een enkele regel JavaScript, in de vorm van een script-tag, in de relevante pagina’s.
Mocht je willen meepraten over het aanbrengen van eigen data, neem dan contact op.
We adviseren daarnaast om ons alleen te instrumenteren op pagina’s waarop je met exit aan de slag wil. Dat scheelt dataverkeer en daarmee kosten.
Meer weten over hoeveel jij met exitdetectie kan verdienen?