+31 (0)30 636 39 70 | info@onmarc.nl

Personalisatie met MarcSense Retain

 

MarcSense Retain

Personalisatie met MarcSense Retain

 

Stel eens voor: een 57% hoger conversiepercentage, simpelweg door het juiste gepersonaliseerde bericht te tonen vóór de klant dreigt weg te gaan. MarcSense Retain detecteert wanneer een bezoeker dreigt weg te gaan van uw website en grijpt vervolgens in. Maar hoe werkt dat nu precies? En wat voor soort interventies zijn er mogelijk?

Verder kijken dan Retain alleen…

Er zijn ook andere tools die zich bezighouden met personalisatie. Tools zoals Hotjar, Microsoft Clarity, Blueconic en Tweakwise. Maar ook bij deze tools kan Retain een goede aanvulling zijn. De data kan bijvoorbeeld gebruikt worden voor het maken van Heatmaps. Tevens kan Retain ook onderdeel zijn van A/B testing waarbij gekeken wordt, bij welk van de twee scenario’s er meer exits voorkomen.

Voor meer informatie over hoe deze tools een aanvulling kunnen zijn op MarcSense Retain, lees het volgende artikel.

MarcSense Retain in werking

In alle  branches is het belangrijk om  conversies te verhogen. Er wordt veel gezocht naar de mogelijkheden om dit te bereiken. Wat MarcSense Retain aantoont, is dat de data die gegenereerd wordt op de website, hierbij goed gebruikt kan worden.  In deze data zit het gedrag van de bezoeker.  Zowel muisgedrag als clickgedrag wordt  verzameld en beide worden gebruikt door MarcSense Retain, om te voorspellen of een bezoeker wel of niet weggaat. Wordt er twijfel bespeurd? Dan kan er ingegrepen worden met behulp van een (gepersonaliseerde) interventie.

Timing

De kunst is om de  interventie op het juiste moment te doen. Wordt de interventie te vroeg ingezet, dan kan het als irritant worden ervaren. De bezoeker ziet een interventie op het moment dat deze nog geen intentie heeft om de pagina te verlaten. Maar te laat ingrijpen is zonde, de bezoeker is al weggegaan en er zal dus ook geen conversie meer plaatsvinden. Een goede timing is daarom essentieel. MarcSense Retain voorspelt de exitkans na elke klik opnieuw. Om zo gelijk in te kunnen grijpen als de exitkans hoog is geworden. Om zo niet achter de feiten aan te lopen en op het juiste moment relevant te zijn voor de klant.

Bekijk hier alles over MarcSense Retain

Gepersonaliseerde interventies

Veel bedrijven en organisaties hebben het idee dat zij nog niet klaar zijn voor een gepersonaliseerde website. De juiste mensen, de juiste kennis, de juiste data en/of het budget ontbreekt. Tenminste, dat wordt vaak gedacht.  Terwijl er al zoveel winst te behalen is, als er wordt gefocust op waar de meeste conversies worden misgelopen. MarcSense Retain voorspelt wie de funnel verlaat en maakt het mogelijk om zowel standaard interventievormen als gepersonaliseerde interventievormen real time te kunnen toepassen.  Maar welke interventievorm kun je nu het beste gebruiken? Dit ligt aan het doel van de interventie.

  • Is het doel van de interventie om de bezoeker langer op de website te houden en hem/haar naar de pagina’s van zijn/haar interesse te leiden? Dan is een banner die een directe link vormt naar de pagina van zijn/haar interesse een goed idee. Hierbij is het bovendien ook mogelijk om het bericht te personaliseren en te baseren op eerder getoonde interesses.
  • Een ander voorbeeld van een interventie kan zijn om een banner/interventie te tonen die de bezoeker in staat stelt rechtstreeks contact te leggen met een medewerker van de betreffende organisatie. Zodat de medewerker de bezoeker kan helpen met de zoektocht naar het juiste product of de juiste informatie. De bezoeker kan met al zijn vragen terecht bij de medewerker en het weggaan van de klant is voorkomen.
  • Is het doel ervoor te zorgen  dat uw bezoeker toch de aankoop doet waarvoor hij gekomen is, maar is hij nog net niet tot een aankoop overgegaan? Dan zal de bezoeker getriggered moeten worden om zijn aandacht langer vast te houden door de aankoop aantrekkelijker te maken. Dat kan bijvoorbeeld door de bezoeker een banner met een kortingscode te tonen of aan te bieden om alleen vandaag gratis verzending aan te bieden.
  • Naast banneraanpassingen is er ook de optie om te kiezen voor ‘subtielere’ wijzigingen waarbij een bestaand stukje tekst op de website, of een bestaande afbeelding vervangen wordt door bijvoorbeeld een afbeelding met een kortingscode of een tekstje dat toelichting geeft op het product waarnaar gekeken wordt.

En zo zijn er nog meer interventievormen te bedenken met als doel het verhogen van de conversie.

Geïnteresseerd? 

Als gebruiker van het MarcSense Retain model, bent u in de lead over hoe  er wordt gepersonaliseerd. Wilt u een al kant- en klaar beschikbare banner of zit u liever zelf aan de tekentafel? Het kan allemaal.
Voorspellingsmodellen worden vaak als ingewikkeld ervaren maar MarcSense Retain doet al het complexe werk voor u. Verder heeft OnMarc een speciaal intakeformulier waarbij u exact kan aangeven wat uw wensen zijn; waar het MarcSense Retain model gedraaid moet worden en voor welk type interventie u kiest. Zo is OnMarc in staat de verdere implementatie zoveel mogelijk uit handen te nemen.

Neem contact met ons op

man loopt trap op