+31 (0)30 636 39 70 | info@onmarc.nl

Personalisatie met MarcSense Retain

 

MarcSense Retain

Personalisatie met MarcSense Retain

 

Stel eens voor: een 57% hoger conversiepercentage, simpelweg door het juiste gepersonaliseerde bericht te tonen vóór de klant dreigt weg te gaan. MarcSense Retain detecteert wanneer een bezoeker dreigt weg te gaan van uw website en grijpt vervolgens in. Maar hoe werkt Personalisatie met MarcSense Retain? En wat voor soort interventies zijn er mogelijk?

Personalisatie met MarcSense Retain

Verder kijken dan Retain alleen…

Er zijn ook andere tools die zich bezighouden met personalisatie. Tools zoals Hotjar, Microsoft Clarity, Blueconic en Tweakwise. Maar ook bij deze tools kan Retain een goede aanvulling zijn. De data kan bijvoorbeeld gebruikt worden voor het maken van Heatmaps. Tevens kan Retain ook onderdeel zijn van A/B testing waarbij gekeken wordt, bij welk van de twee scenario’s er meer exits voorkomen.

Voor meer informatie over hoe deze tools een aanvulling kunnen zijn op MarcSense Retain, lees het volgende artikel.

MarcSense Retain in werking

Iedere website of webshop wil het liefst zijn conversies te verhogen. Er zijn verschillende mogelijkheden om dit te bereiken. Wat MarcSense Retain aantoont, is dat de data die gegenereerd wordt op de website, je hierbij uitstekend kan gebruiken. In deze data zit het gedrag van de bezoeker.  Zowel muisgedrag als klikgedrag wordt verzameld en beiden worden gebruikt door MarcSense Retain. Dit om te voorspellen of een bezoeker wel of niet weggaat. Bespeuren we twijfel? Dan wordt er ingegrepen met behulp van een (gepersonaliseerde) interventie.

Timing

De kunst is om de interventie op het juiste moment te doen. Wordt de interventie te vroeg ingezet, dan kan het als irritant worden ervaren. De bezoeker ziet een interventie op het moment dat deze nog geen intentie heeft om de pagina te verlaten. Maar te laat ingrijpen is zonde, de bezoeker is al weggegaan en er zal dus ook geen conversie meer plaatsvinden. Een goede timing is daarom essentieel. MarcSense Retain voorspelt de exitkans na elke klik opnieuw. Om zo gelijk in te kunnen grijpen als de exitkans hoog is geworden. Om zo niet achter de feiten aan te lopen en op het juiste moment relevant te zijn voor de klant.

Bekijk hier alles over MarcSense Retain

Gepersonaliseerde interventies

Personalisatie met MarcSense Retain

Veel bedrijven en organisaties hebben het idee dat zij nog niet klaar zijn voor een gepersonaliseerde website. De juiste mensen, de juiste kennis, de juiste data en/of het budget ontbreekt. Tenminste, dat denkt men vaak.  Zonde, want er al zoveel winst te behalen, wanneer je de focus legt op het punt, waar je de meeste conversies misloopt. MarcSense Retain voorspelt wie de funnel verlaat en maakt het mogelijk om zowel standaard interventievormen als gepersonaliseerde interventievormen real time te kunnen toepassen.  Maar welke interventievorm kun je nu het beste gebruiken? Dit helemaal ligt aan het doel van de interventie.

 Interventie mogelijkheden, afgestemd op jouw doel

  • Is het doel van de interventie om de bezoeker langer op de website te houden en hem/haar naar de pagina’s van zijn/haar interesse te leiden? Dan is een banner met een directe link naar de pagina van zijn/haar interesse een goed idee. Hierbij is het bovendien ook mogelijk om het bericht te personaliseren en te baseren op eerder getoonde interesses.
  • Een ander voorbeeld van een interventie kan zijn om een banner/interventie te tonen die de bezoeker in staat stelt rechtstreeks contact te leggen met een medewerker. Zodat deze medewerker de bezoeker kan helpen met de zoektocht naar het juiste product of de juiste informatie. De bezoeker kan met al zijn vragen terecht bij de medewerker en het weggaan van de klant is voorkomen.

 

  • Is het doel dat je bezoeker de aankoop doet waarvoor hij op de website is, maar is hij nog net niet tot die aankoop overgegaan? Kies ervoor om je bezoeker te ’triggeren’. Dit om zijn aandacht langer vast te houden door bijvoorbeeld het product aantrekkelijker te maken. Dit kan onder andere door de bezoeker een banner met een kortingscode te tonen of alleen vandaag gratis verzending aan te bieden.
  • Naast banneraanpassingen bestaat er ook de mogelijkheid om te kiezen voor ‘subtielere’ wijzigingen waarbij een bestaand stukje tekst op de website, of een bestaande afbeelding vervangen wordt door bijvoorbeeld een afbeelding met een kortingscode of een tekst dat toelichting geeft op het product waarnaar men op dat moment kijkt.

Als gebruiker van het MarcSense Retain model, ben je zelf in de lead over hoe je wilt personaliseren. Gaat je voorkeur uit naar een  kant- en klaar beschikbare banner of zit je liever zelf aan de tekentafel? Het kan allemaal. Jij kiest jouw personalisatie met MarcSense Retain.

Geïnteresseerd? 

Voorspellingsmodellen worden vaak als ingewikkeld ervaren, maar MarcSense Retain doet al het complexe werk.

OnMarc heeft een speciaal intakeformulier, waarop je vooraf al kunt aangeven wat jouw specifieke wensen zijn. Bijvoorbeeld: waar en op welke pagina’s wil je het MarcSense Retain model laten draaien en heb je bijvoorbeeld al een duidelijke voorkeur voor een bepaald type interventie? Wij denken graag met je mee en regelen de gehele implementatie. Op deze manier nemen we je het moeilijke werk uit handen.

Neem contact met ons op

Personalisatie met MarcSense Retain