+31 (0)30 636 39 70 | info@onmarc.nl

magazine

 

OnMarc

Touch Your Customer

Segmentatie versus Clustering

Wat is clustering en waar past het in het marketinglandschap?

De klassieke manier van segmentatie is om segmenten te maken op basis van marktonderzoek. Klanten wordt gevraagd naar demografische, geografische, sociaaleconomische, psychografische en gedragsmatige kenmerken. Maar een vraag die niet gesteld wordt, zal immers ook niet worden beantwoord.
Maar wat als er bij het maken van de segmenten al naar alle data gekeken kan worden in combinatie met machine learning?

Lees meer

Personalisatie MarcSense Retain

MarcSense Retain

Stel eens voor: een 57% hoger conversiepercentage, simpelweg door het juiste gepersonaliseerde bericht te tonen vóór de klant dreigt weg te gaan. MarcSense Retain detecteert wanneer een bezoeker dreigt weg te gaan van uw website en grijpt vervolgens in. Maar hoe werkt dat nu precies? En wat voor soort interventies zijn er mogelijk?

Lees meer

Interview over Retargeting

In gesprek met WWL

OnMarc heeft sinds enige tijd met het product MarcSense Retain een oplossing om exits te voorkomen. Hoe kijkt WWL daar tegenaan? “We gebruiken het nu nog niet, maar het is wel super interessant om er iets mee te gaan doen”, zegt Sam Langenberg, Growth Manager bij WWL. “Dat je bijvoorbeeld bij de check-out, als iemand dreigt weg te gaan, nog even de voordelen extra kan tonen.” Sam en oud collega Jimmy spreken met onze afstudeerder Marvin over hun klantreis optimalisatie, en hoe datagedreven besluiten en personalisatie voorop staan.

Lees meer

Wil je op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen?
Schrijf je in en ontvang ons magazine 4x per jaar in je mailbox!

INSCHRIJVEN