+31 (0)30 636 39 70 | info@onmarc.nl

MarcSense

 

MarcSense – MouseOvers

Het belang van emotie.

 

Online bezoekers vertellen je veel meer dan je denkt over wat ze willen. Het online gedrag is op diverse manieren te meten. Maar dit gedrag zegt meestal iets over wat mensen hebben gedaan op de website of in de app. Maar niet over wat ze gaan doen.

Stel je voor dat we de emotie van de klant of bezoeker zouden weten? Net als een verkoper in een fysieke winkel. Je kunt de klant nog beter inschatten en tijdig en actie ondernemen als je denkt dat het nodig is. In plaats dat je klant de winkel uitloopt heb je nog goede een kans om je klant verder te helpen en wellicht leidt dit zelfs tot een directe aankoop.

Maar, hoe meet je emotie?

MarcSense

MarcSense verzamelt van iedere bezoeker van de website data en analyseert deze in real-time op basis van muisgedrag (mouse-overs) en keystrokes. Op basis van dit gedrag worden scores berekend die aangeven hoe geïnteresseerd een bezoeker of klant is in een product en hoe groot de kans is dat de bezoeker de pagina en de website verlaat. Deze scores worden vervolgens gebruikt om een juiste personalisatie uit te voeren. Je weet zo, op het vroegst mogelijke moment dat een bezoeker weg gaat en kunt tijdig alternatieve, mogelijk meer relevante context bieden.

OnMarc biedt MarcSense aan als oplossing. Het implementeren is simpel en is schaalbaar. MarcSense kan worden ingezet op één pagina, een funnel of op meerdere funnels parallel. OnMarc verzorgt de technische implementatie en de inregeling van de eerste modellen. OnMarc verzorgt ook personalisatie door middel van een gepersonaliseerde module.

Resultaten

Wat is het resultaat als je binnen een seconde kunt ingrijpen op een interactie met een relevante personalisatie? Dat wordt bepaald door het aantal personen dat nu op onverklaarbare wijze een website verlaat, of waar geen kans meer is om de bezoeker nog extra aan te spreken. Bij klanten van OnMarc is gebleken dat meer dan 95% van de bezoekers de website verlaten zonder het verwachte doel te bereiken.

Het potentieel is dus groot. Het resultaat is afhankelijk van twee zaken:

  • Hoe snel kunnen we interesse en churn-gedrag vaststellen.
  • Welke relevante personalisaties zijn beschikbaar.
Privacy – Goed geregeld!

Vertrouwen van en respect voor de online bezoeker is van het allergrootste belang. MarcSense werkt op basis van de volgende principes:

  • De verzamelde data is geen eigendom van OnMarc maar van de klant van OnMarc
  • MarcSense werkt 100% in lijn met de cookie-voorkeur van de gebruiker
  • Er wordt geen persoonlijke data verwerkt bij gebruik van MarcSense
  • Alleen de trackparameters en scores worden opgeslagen, niet de individuele mouse-overs en de daarbij geraakte content

Samen met marketing specialisten van onze klanten werken OnMarc consultants dagelijks aan optimale combinaties, door steeds betere voorspelling en scores en altijd relevante personalisatie.

De mogelijkheden met OnMarc zijn grenzeloos.