+31 (0)30 636 39 70 | info@onmarc.nl

Data Discovery Workshop

Wat anderen van onze workshop vinden

 

                  Download hier de brochure

 

Tijd om waarde uit data te gaan halen

Data Discovery Workshop

“Wat een inspiratievolle dag is dit. De kennis en enthousiasme van OnMarc, heeft ervoor gezorgd dat ik nu goed begrijp hoe je waarde uit data kunt halen. Daarnaast is de Discovery game erg leuk in deze setting en heb ik naast een nieuw netwerk nu ook concrete stappen om aan de slag te gaan met data van onze klanten en producten.”

– Tessa Rijn, SnackFuture –

Inschrijven – datum in overleg

Leer je klant kennen

Sla een willekeurig marketingrapport open en bekijk wat marketeers opgeven als hun uitdagingen voor de komende tijd. Of het nu gaat over leadgeneratie of personalisatie: de kern is leer je klant kennen. Waar zitten ze, wat drijft ze, waarom kopen ze (niet) of gaan ze juist bij de concurrent verder?

Dat betekent concurrerende inzichten opdoen over je (potentiële) customer base. Maar: hoe begin je daaraan? En hoe zorg je ervoor dat je niet verzandt in trage IT-projecten, maar juist begint met kleine successen?

OnMarc helpt al twintig jaar haar (enterprise)klanten hun bezoekers en klanten beter kennen. Nu hebben we al die ervaring gebundeld in een breed toegankelijke workshop. We delen daarmee wat wij hebben geleerd over niet alleen het vastleggen van data, maar ook hoe je daaruit patronen herkent die je gebruikt om jouw klanten beter te helpen. En: we starten de dag met een inspirerende kijk op strategie en data.

In 1 dag de volgende stap zetten

Data Discovery Workshop

De afgelopen jaren hebben we met deze workshop al veel marketeers en andere business rollen geholpen de volgende stap in datadriven te zetten. In 1 dag maken we je juist geen data scientist, maar geven we je de handvaten om jouw organisatie naar een hoger plan te tillen.

Leer in 1 dag de volgende stap in datadriven te zetten. Dat doen we met best practices, voorbeelden uit de praktijk en een interactieve game waarbij je zelf aan de knoppen zit.

Gedurende de dag passeren onderwerpen als leadgeneratie, recommendations, marketing attributie & personalisatie de revue. Je leert van experts uit het vak en hebt tijd om met de andere deelnemers ervaringen uit te wisselen.

Aan het eind van de dag stap je buiten met nieuwe inzichten en concrete tips.

Twijfel je nog? Of wil je liever direct starten met waarde halen uit jouw data?

Download dan gratis ons e-book: Waarde halen uit data.

Gratis e-book

Aankomende edities

  • Datum in overleg – Houten, Utrecht (wachtlijst)
INSCHRIJVEN Breng mij op de hoogte van de volgende DDW dag

Alles op een rij

Voor wie

Het programma is voor bedrijven en organisaties die (onder andere) online actief zijn. Het geeft je richting en praktijkervaring om klantgegevens bruikbaar te maken, zonder dat we je gedurende de dag een data scientist maken. Vanwege de strategische en bedrijfsgerichte focus van deze workshop, zijn marketeers en marketing managers de perfecte doelgroep. Natuurlijk is een andere rol die veel te maken heeft met klantdata ook van harte welkom.

Opbouw van de dag

Start: 9.30u

Eind: 16.30u

Na de introducties, beginnen we de dag met een inleiding over datadriven strategie.

Vervolgens leggen we onze Data Discovery Game uit en starten we in teams de opdrachten om tot datadriven oplossingen te komen. Tussen elk van de vier spelrondes, delen we state-of-the-art use cases uit de praktijk en is er ruimte voor discussie.

Aan het einde van de dag staan we stil bij de uitdagingen en lessons learned van de groep. We bieden in kleinere groepen tijd voor interactie hierover en gaan ook plenair dieper in op die bevindingen.

Met alle opgedane kennis vers in het hoofd, eindigen we de dag in een beslissende spelronde waarbij we de nieuwe inzichten kunnen toepassen en je zelf nog meer aan de knoppen komt te zitten.

We sluiten af met een plenaire wrap-up.

Door wie

De workshop wordt gegeven door een ervaren consultant en een specialist uit het OnMarc team.

Kevin van Kalkeren combineert een achtergrond in sociale psychologie met data science. Daarmee snapt hij niet alleen hoe je met data moet werken, maar ook dat die data meer betekent dan enen en nullen. Bij OnMarc zet hij zich dan ook in om (bezoekers)gedrag tastbaarder te maken, om relevanter te zijn voor gebruiker én de klant van OnMarc zelf. Zo bouwt zijn team aan machine learning oplossingen voor exit detectie, clustering en andere diepgaande (marketing) analytics. Kevin geeft ook college’s en masterclasses.

De inleidende spreker is altijd een inspirerende professional uit het (marketing)vak. 

Ludo Voorn behoort tot de commodore 64-generatie, en is sinds die tijd (1982) bovenmatig geïnteresseerd in computers & data. Via verschillende direct marketing-, & database marketing-functies ontwikkelde hij zich tot een registermarketeer met ruim 20 jaar ervaring (o.a. bij Travel Active, SNSbank, Vodafone, Zwitserleven, PostNL/Cendris). Hij is cum laude afgestudeerd Master of Marketing en van 2013 t/m 2017 stond hij in de top 100 van beste & meest inspirerende marketeers. Sinds 2018 is hij eigenaar van Marketing Transformers en geeft hij regelmatig gastcolleges, masterclasses en lezingen over marketingstrategie en Martech. Vanaf 2020 is hij Chapter Lead Marketing Particulieren bij de Rabobank en praktijkdocent Marketing Analytics bij de Hogeschool Utrecht voor de Master Data Driven Business.

Kosten

De kosten voor de workshop per persoon bedragen €495, excl. btw.*

Je krijgt hiervoor:

– Een persoonlijke online intake

– Een inspirerende workshop dag

– Een goed verzorgde lunch

– Een maximale groepsgrootte van 12 personen, dus veel ruimte voor diepgang.

– Locatie: Ons goed bereikbare OnMarc-kantoor in Houten (Utrecht). Er is voldoende gratis parkeergelegenheid en het NS-station (Houten Castellum) ligt op 3 minuten loopafstand van ons fijne kantoor.

*prijzen zijn onder voorbehoud van wijzigingen. Je ontvangt na inschrijving een definitieve orderbevestiging hiervoor.

Wacht niet langer en je schrijf je vandaag nog in voor de Data Discovery Workshop.

Inschrijven Data Discovery Workshop