OnMarc
Verhoog je omzet, verlaag je exit
Hoe past MarcSense Retain binnen jouw huidige toolkit?
De stap naar tijdige exitdetectie
Waarschijnlijk heb je al diverse tools draaien om je klanten te helpen. Google Analytics om je campagnes en conversies te meten. Een applicatie als Hotjar om clickpaden te analyseren. A/B-test tools om bezoekers effectief te personaliseren. Hoe past MarcSense Retain daar tussen?
Geen tijd om te lezen? Luister hier naar de samenvatting
MarcSense zal goed passen tussen je andere tools die je al gebruikt. Je kunt bijvoorbeeld exitdetectie uitvoeren met je huidige toolkit in combinatie met MarcSense Retain. We bevelen juist aan dat je je bestaande tools blijft gebruiken. De ene tool sluit de andere immers niet uit. Je huidige toolkit kan een inzicht geven in waar je ons model zo effectief mogelijk kunt inzetten én welke personalisatie het beste werkt om exit te voorkomen. Met het inzetten van MarcSense Retain behaalden we bij onze klanten eerder al het beste resultaat zoals het verhogen van het percentage behaalde conversies doormiddel van ons model.
Exit detectie en preventie
MarcSense Retain zorgt voor het detecteren van exit-gedrag. Door het detecteren van exit-gedrag kan het model ingrijpen voordat een bezoeker weggaat. Als het model exit-gedrag heeft geconstateerd vind er een preventie plaats. Dit kan een pop-up, afbeelding of aanpassing van tekst zijn in de website. Naast Retain voor het gebruiken van preventie zijn er ook andere tools zoals Personyze, Poptin en Sleeknote die een pop up kunnen tonen. Bij deze tools kan je één van de standaard templates aanpassen, bij Retain kan dit customize gemaakt worden in overleg met ons. De data waar het tonen van de pop-up op gebaseerd wordt kan in realtime. Retain en Poptin hebben deze mogelijkheid, Personyze en Sleeknote doen dit niet. Daarnaast leert Retain van het eigen model, dit heet machine learning. Personyze doet dit ook, Poptin en Sleeknote zijn daarentegen rule based ingesteld.
Bekijk hier alles over MarcSense RetainMarcSense Retain
MarcSense Retain detecteert niet wat voor clickpaden je bezoekers afleggen of welke campagnes tot de meeste exit leiden. Het is ook geen tool die de beste content bepaalt of uitgebreide A/B-tests uitvoert. In plaats daarvan beperken we ons tot onze kern: op basis van data, voorspellingen maken over bezoekers. MarcSense Retain voorspelt in real-time of een bezoeker exit-gedrag vertoont en grijpt vervolgens in met een interventie. Ook personaliseren is een optie met Retain, de opties kunnen met ons besproken worden. In combinatie met bijvoorbeeld de heatmaps van Microsoft Clarity en de feedbacks van Hotjar en het exit-gedrag van Retain kan er goed overzicht van het gebruikersgedrag weergegeven worden.
Natuurlijk denken we graag met je mee waar je ons model kunt gebruiken, maar uiteindelijk ken jij de behoeften van de klanten van OnMarc het beste. Graag gebruiken we dus de learnings uit je huidige toolkit om maximaal resultaat uit Retain te halen.
Er zijn verschillende tools om inzicht te krijgen in het gedrag van een bezoeker zoals click- en muisgedrag en A/B-testen.
Een paar voorbeelden hiervan zijn:
Samen met MarcSense Retain hebben de verschillende producten overeenkomsten met elkaar, maar zijn ze elk apart in te zetten voor een ander probleem of doel. Hiernaast de verschillen tussen MarcSense Retain, Hotjar en Microsoft Clarity overzichtelijk weergegeven.
“Met ons model kun je snel van start: een enkele regel JavaScript in de website is voldoende om ons van de juiste data te voorzien.“
Heatmaps
Heatmaps geven in één oogopslag inzicht in hoe mensen omgaan met een individuele websitepagina door ‘hete’ en ‘koude’ interactiespots te presenteren. Deze zijn goed te combineren met Retain. Verschillende tools zoals Hotjar, Clarity en Mouseflow hebben als feature heatmaps. Toch zijn ze verschillend. Ze hebben alle drie click/tap heatmaps maar Microsoft Clarity biedt minder mogelijkheden binnen heatmaps aan dan de andere tools. Mouseflow is daarentegen meer een tool waar je een all round pakket kunt krijgen wat beteft heatmaps. Met het gebruik van heatmaps kan je met het exit-gedrag van MarcSense Retain een beter beeld krijgen hoe jouw bezoekers zich navigeren op de website.
A/B-testen
Ook voor A/B-testen kan je bij zowel MarcSense Retain als Hotjar en Microsoft Clarity terecht. Het verschil is dat Retain een A/B-test kan uitvoeren, bijvoorbeeld het verglijken van content én de resultaten kan weergeven. Hierbij moet wel gezegd worden dat MarcSense Retain A/B-tests niet zo uitgebreid uitvoert maar een goede basis van een A/B-test laat zien. Terwijl Hotjar en Microsoft Clarity alleen van een A/B-test de resultaten kunnen weergeven zodat je deze kunt analyseren. Voor het analyseren van A/B-test kan Hotjar gesynchroniseerd worden met Google Optimize en Microsoft Clarity met Google Analytics. Andere tools zoals Datatrics, Blueconic en Tweakwise voeren uitgebreidere A/B-testen uit; zowel uitvoerd als weergaves.
Conversie
In vergelijking met bijvoorbeeld Google Analytics kan MarcSense Retain zien hoe veel conversies er meer zijn gedaan na het implementeren van een interventie. Google Analytics kan dit ook op verschillende onderdelen zoals doelenconversie en een aankoopconversie die je zelf kunt instellen. MarcSense Retain kan dan weer een analyse maken hoe veel conversies er zijn gedaan in de funnel waar het model draait.
Meer weten over de diverse tools die je kunt gebruiken en hun onderlinge verschillen? Lees hierover op Booming.nl
Elke tool vult de ander aan en hiermee is veel data te combineren. Wanneer je start met MarcSense Retain hoeft dat niet ingewikkeld te zijn. Met ons model kun je snel van start: een enkele regel JavaScript in de website is voldoende om ons van de juiste data te voorzien. We bespreken graag de mogelijkheden van de set-up, maar laten jou in the lead. Zo past MarcSense Retain naadloos tussen al je bestaande strategieën en tools.
Bekijk hier alles over MarcSense RetainMeer weten? We drinken graag een kop koffie met je.