+31 (0)30 636 39 70 | info@onmarc.nl

MarcImpact Attribution

 

Attributie die echt naar je klantreis kijkt

Haal het maximale uit je marketing budget

Iedere aankoop is een succes voor jou als marketeer. Maar hoe ken je de juiste waarde toe aan elk afzonderlijk kanaal? In hoeverre is een conversie tot stand gekomen door een bepaald kanaal of een combinatie van kanalen? En: wat moet nu iemands volgende kanaal zijn om conversie mogelijk te maken?

Alle waarde toekennen aan bijvoorbeeld de laatste click is onverstandig. Zo mis je veel belangrijke inzichten over wat je klanten echt doen. Goede attributie gaat niet om welk kanaal heeft gezorgd voor een conversie. Goede attributie gaat over de vraag of een uitkomst nog steeds zou hebben plaatsgevonden zonder een bepaald kanaal. Het attributiemodel van OnMarc geeft antwoord op deze en andere vragen met behulp van jouw eigen data. Zo helpen we onder andere met:

  • Het bepalen van het marketingbudget
  • Het optimaal verdelen van dit budget over diverse kanalen
  • Het beter inrichten van deze kanalen qua inhoud
  • Het beter targeten van individuele en groepen klanten voor meer en snellere conversie
Patronen uit omnichannel data

MarcImpact Attribution werkt vanuit de omnichannel filosofie. Wij verzamelen eerst zoveel mogelijk gedetailleerde data van de verschillende kanalen. Op die manier kunnen we een klantreis in kaart brengen die uniek is voor jouw bedrijf. Samen met de kennis van jouw business, krijgt het model voldoende inhoud om specifieke attributie te doen, afgestemd op jouw klanten.

De belofte

Goede attributie kan enorm verschil maken voor de effectiviteit van je marketingbudget. Zodra je weet wat je kanalen echt voor je betekenen, kun je grote stappen zetten in optimalisatie. Niet alleen weet je waar misschien meer geld in moet, je ziet ook welke kanalen (en zelfs klanten) je waarschijnlijk geld kosten!

Onze klanten behalen door goede attributie tientallen procenten meer ROI, of besparen zelfs geld op hun acquisities. Met dit model is dat ook voor jouw business binnen handbereik.

Leren van het verleden, en daar voorbij!

Natuurlijk stoppen we niet met alleen een mooi dashboard met attributieresultaten. Ons model biedt je ook de mogelijkheid om huidige klantreizen te optimaliseren en verder te verdiepen. Welk kanaal is goed als eerste kennismaking, en welke leidt vaak tot exit? Ons team van specialisten staat je graag bij om het model verder te verdiepen om zo nog meer learnings uit je data te halen.

Privacy

Alle gegevens die verzameld worden blijven in jouw bezit en controle. Wij van OnMarc begrijpen heel goed hoe belangrijk deze data voor jou is. Je hoeft je dus geen zorgen te maken dat de data bij de concurrent belandt.

Meer weten over de filosofie achter ons model? Lees dan dit artikel.
Klaar om ook jouw ROI te verhogen? Neem dan vrijblijvend contact op!