+31 (0)30 636 39 70 | info@onmarc.nl

Analytics Translators aan de slag bij OnMarc

 

OnMarc

Touch Your Customer

Maak kennis met onze afstudeerders van de HU.

Toekomstige Analytics Translators!

 

Een brug slaan tussen analytics en business is nog steeds voor veel bedrijven een strategische uitdaging. De nieuwe master Data Driven Business aan de Hogeschool Utrecht, waar OnMarc ook aan bijdraagt, voorziet in de oplossing voor dat probleem. Zij leiden Analytics Translators op: stuk voor stuk jonge professionals die zowel data als de operatie snappen.

In de komende periode starten drie afstudeerders van die master bij OnMarc, om hun eigen analyse skills aan te scherpen. Hieronder kun je met ze kennismaken.

Marvin

Marvin Zuijdgeest

Kortgeleden ben ik gestart met een mooie afstudeeropdracht voor mijn master Data Driven Business binnen OnMarc. Onder hun begeleiding ga ik aan de slag om onderzoek te doen naar de mogelijkheden om de kans op organische terugkeer na een exit voorspelbaar te maken ter aanvulling van het MarcSense Retain product. Een mooie uitdaging die ik graag met beide handen aanpak en ik ben benieuwd waar we over een aantal maanden zullen staan met het onderzoek hiernaar.
Vanuit mijn bachelor Ondernemerschap & Retail Management kreeg ik een grote interesse in online marketing. Daardoor heb ik een afstudeerstage gevolgd bij een online marketingbureau waarin ik SEA campagnes heb opgezet en onderhouden, en verschillende SEO werkzaamheden heb uitgevoerd. Daarnaast heb ik nog een tijdje parttime gewerkt in online marketing.

Vanuit deze interesse en de hoeveelheden data die hier ook bij komen kijken, ben ik mij verder gaan verdiepen in data analyse en kwam hierbij uit bij de master Data Driven Business aande  Hogeschool Utrecht die ik nu volg. Een erg interessante master waar ik al waardevolle kennis opdoe. Daarbij vind ik het leuk om meer te leren van OnMarc en natuurlijk een mooie bijdrage te leveren!

Mark

Mark Stammes

Mijn naam is Mark Stammes en ik kom uit Utrecht. Na mijn bachelor Commerciële Economie heb ik als content specialist gewerkt bij Bol.com. De manier hoe daar data gedreven beslissingen werden gemaakt vond ik fascinerend, waardoor ik besloot de master Data Driven Business te doen. Inmiddels zijn we al een half jaar verder, waarin ik bezig ben geweest met machine learning algoritmes, data visualisatie, en de ethiek binnen data analytics. Bij OnMarc ga ik mijn opgedane kennis toepassen door te onderzoeken hoe een segmentatiestrategie op basis van clustering kan zorgen voor een hogere customer lifetime value. 

Martijn

Martijn van Campen

Mijn naam is Martijn van Campen, ik ben 24 jaar en woonachtig in Zwolle. Afgelopen juni heb ik de Hbo-Bachelor Commerciële Economie afgerond. Vervolgens ben ik in september gestart met de Hbo-Master Data Driven Business, een master waarin we leren om Data Science te koppelen met business. Als afstudeeropdracht mag ik bij OnMarc meehelpen aan de ontwikkeling van een clusteringmodel. Dit wordt een product wat veel bedrijven zal gaan ondersteunen in hun segmentatie. Voor mij is het dus erg gaaf om hier mijn steentje aan bij te dragen!   

Als specifieke opdrachtomschrijving ga ik onderzoek doen naar de variabelen die zorgen voor de meest “zuivere” clusters. Vanaf april zal ik vol enthousiasme in deze opdracht duiken. Ik zal er alles aan doen om tot een resultaat te komen, waar OnMarc wat aan heeft!