Phone: +31 (0)30 636 39 70 | e-mail: info@onmarc.nl

Wanneer is een idee een goed businessidee?

Wanneer is een idee een goed businessidee?

 

Wat is een goed idee voor je business? Een creatief idee? Een idee waarvan je de impact goed kunt meten? Een heel erg uitvoerbaar idee? Een nieuw idee? Een goed idee is dat allemaal.

Innovatie. Een bedrijf is als het goed is altijd bezig met het genereren van nieuwe businessideeën. Als je wil groeien in een concurrerende markt moet je immers vernieuwen op verschillende vlakken: je businessmodel, bedrijfsproces en klantbenadering.

Observaties vanuit de voorhoede

Sinds onze oprichting hebben wij organisaties geholpen die in de voorhoede van digitale innovatie opereren. We hebben veel goede ideeën zien ontstaan. Vooral het optimaliseren en personaliseren van klantbenadering brengt organisaties in een stroomversnelling. In rep en roer soms.

Wie OnMarc kent weet dat we nuchter en analytisch kijken naar de wereld. Een goed businessidee voldoet voor ons aan 3 voorwaarden.

Bedacht vanuit je klant

Goede ideeën komen van marketeers die precies weten wat klanten doen, wat ze willen en gaan willen. Ze denken verder dan surfgedrag en apparaat-gebruik. Ze kennen het gedrag, de drijfveren en de frustraties van hun klanten.

Uitgelijnd met je organisatie

Er zijn vele methodieken om tot doordachte inzichten en ideeën te komen. Maar onder de streep is er maar 1 waarheid: een waardevol business-idee moet consistent uit te voeren zijn.

Ideeën die snel naar de markt komen, zijn vaak bedacht in organisaties waarin mensen goed uitgelijnd zijn, dezelfde taal spreken.

Getoetst in de praktijk

Hoe organisaties ideeën selecteren wordt bepaald door marktomstandigheden, ervaring en bedrijfscultuur. We zien daar dus hele verschillende manieren in. Maar de beste plek om ideeën te vergelijken, testen en evalueren is voor iedere organisatie gelijk: de praktijk. Waar anders meet je marktpotentieel in echte opbrengsten en echte kosten?

Timing is everything

Innovators durven nieuwe ideeën in kleine of grote vorm snel naar de markt te brengen. Dat kunnen ze omdat er in hun organisatie op hetzelfde moment draagvlak en capaciteit is voor die verandering.  Wij stellen vanuit onze rol vast dat ze dan ook in alle geledingen over dezelfde informatie, inzichten en bewijsvoering beschikken. Goed getimede ideeën zijn de beste ideeën.

 

Error: Please enter a valid email address

Error: Invalid email

Error: Please enter your first name

Error: Please enter your last name

Error: Please enter a username

Error: Please enter a password

Error: Please confirm your password

Error: Password and password confirmation do not match